ACTELE NORMATIVE CARE REGLEMENTEAZĂ ORGANIZAREA ȘI FUNCȚIONAREA PRIMĂRIEI ȘI CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI MUȘETEȘTI, JUDEȚUL GORJ
- Legislația privind organizarea și funcționarea Primăriei și Consiliului local al comunei Mușetești:
- Constituția României,
- ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 57/2019 privind Codul administrativ:
- Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică:
- Legea nr. 554 din 2 decembrie 200 contenciosului administrativ
- Legea nr.24/2000 republicată (r2), privind normele de tehnică legislativă pentru publicarea actelor normative, modificată și completată:
- Codul civil al României aprobat prin Legeanr.287/2009:
- Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
- Ordinul nr. 839 din 12 octombrie 2009 privind NORME METODOLOGICE din 12 octombrie 2009de aplicare a Legii nr. 50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
- Legea nr. 350 din 6 iulie 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;
- Ordinul nr.233 din 26 februarie 2016 privind NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 350/2001privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism;
- OG nr.28/2008 privind registrul agricol, modificată şi completată;
- G. nr.985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020 -2024;
- Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, aprobate prin Ordinul comun al MADR/MLPDA/MAI/MFP/INS/ANCPI/AN SVSA nr.25/1382/37/1642/14297/746 din 2020;
- Legea nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului:
- Legea nr.145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol:
- Legea nr.132 din 30 iunie 2010
privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice - Ordonanța de Urgență nr.196 din 22 decembrie 2005
privind Fondul pentru mediu; - Legea nr. 18/1991 privind fondul funciar, actualizată
- Legea nr.1 din 11 ianuarie 2000 (*actualizată*)pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991şi ale Legii nr. 169/1997;
- Legea nr.247 din 19 iulie 2005
privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente - Legea nr.292 din 20 decembrie 2011
asistenţei sociale; - Legea nr.416 din 18 iulie 2001
privind venitul minim garantat, actualizată - Legea nr.119 din 20 iunie 2019
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2017privind asistenţa medicală comunitară - Legea nr. 119 din 16 octombrie 1996 (**republicată**)(*actualizată*)cu privire la actele de stare civilă*)
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare:
- Legea nr.481/2004 privind protecția civilă, republicată:
- Legea nr.333/2003 cu privire la paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor:
- Legea nr. 16 din 2 aprilie 1996 privind Arhivele Naţionale
- Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice:
- Hotărârea Guvernului nr.395 din 2 iunie 2016
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016privind achiziţiile publice; - Legea nr. 273 din 29 iunie 2006privind finanțele publice locale actualizată,
- Legea nr. 500 din 11 iulie 2002privind finanțele publice , actualizată;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, actualizată
- Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
- Ordinul nr.1.792 din 24 decembrie 2002pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
- Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, actualizată
- Ordinul nr.2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelorprivind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii,
- Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităților publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr.144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative:
- Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupției:
- Legea nr.190/2018 privind masuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE:
- Acte normative cu impact asupra activității:
- Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare:
- Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluționare a petiţiilor:
- Ordonanța Guvernului nr.80/2003 privind concediul de odihnă anual şi alte concedii ale preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene, precumşi ale primarilor şi viceprimarilor, cu modificările și completările ulterioare:
- Hotărârea Guvernului nr.432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici:
- Hotărârea Guvernului nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaților:
- Hotărârea Guvernului nr.250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
- C. Legislația privind organizarea serviciilor public de alimentare cu apă oferit cetățenilor de către Primăria comunei Mușetești și Consiliul Local Mușetești este disponibilă în cadrul website APĂ SĂDIȘOR SRL Mușetești
- Legislația care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei și a Consiliului local Mueștești este disponibilă în format electronic în portalul http: //legislație.just.ro/